Stor dugnadsjobb under Europris Vårcup lørdag 4. mai!
Postet av Fotball den 18. Mar 2019
Europris Vårcup er det største arrangementet i fotballgruppa hvert år. I år skal cupen gjennomføres lørdag 4. mai. Cupen krever en stor dugnadsinnsats av mange frivillige. I første rekke må disse hentes blant foeldre/foresatte til jenter og gutter 9-12 år som er med på cupen. Her er litt info om dugnadsobben fra cupkomitéen. Foreldrekontaktene på hvert enkelt lag vil ta kontakt med foreldre/foresatte rundt månedsskiftet mars/april, for å rekruttere det nødvendige antall dugnadsfolk.
Europris Vårcup 8-12 år spilles på EHbanen lørdag 4. mai ca kl 0900-1800. Vi drømmer om en ny stor festdag!
Cupen er vårt største og viktigste arrangement hvert år. Den er det eneste tiltaket i året der vi er helt nødt til å ha hjelp av et stort dugnadskorps av foreldre/foresatte. I fjor, og årene før, gjorde dugnadsfolkene en fenomenal innsats. Vi tror de aller fleste hadde det veldig gøy på «jobb». Vi håper at vi skal kunne få til den samme gnisten i år.
Cupen gav i 2018 et overskudd på rundt 133 000 kr. Disse midlene, som vi håper skal være en fast årlig inntektspost i mange år fremover, planlegger vi å bruke til å investere i en kunstgressbane nr. 2. Plassen er alt blitt altfor liten på EHbanen. Det er altså et utrolig viktig bidrag foreldrene her er med på å gi, med sikte på en god utvikling for fotballgruppa videre. Uten deres hjelp, hadde det ikke vært mulig å arrangere cupen, og pengene hadde uteblitt.
Styremedlem og dugnadsansvarlig Jannicke Bakke er ansvarlig for å skaffe dugnadsfolk. Vi er også så heldige å ha fått med oss Atle Hodne som ny kiosk-ansvarlig.
I mattelt/kiosk planlegger vi å fordele arbeidet på to skift (ca. 08.00-12.30 og 12.30-17.30), men må tilpasses når kampoppsett er klart. På hvert skift tenker vi å bruke 10 stk. Vi vil også trenge 3 stk. til å være med å skrelle og kutte grønnsaker til lapskausen som skal selges i matteltet. Denne oppgaven utføres fredag kveld før cupen. Vi er så heldige å få med oss Linda Berg som kokke som skal ha ansvaret for dette.
Vi trenger i tillegg mange dugnads-kaker, ca. 25 stk.
På parkering under ledelse av Egil Kvitne og Knut Albert Hauan vil vi ha behov for 8 stk. medhjelpere fordelt på 2 skift (08.00-11.00 og 11.00-14.00).
På premieutdeling/fotografering vil vi ha behov for totalt 4 voksne fordelt på 2 skift (10.30-14.00 og 14.0017.30). Etter cup`en er avsluttet ønsker vi hjelp av 2 voksne som har blir med og rydder banen.
I år som i fjor ønsker vi hjelp av vår fotball-ungdom (J/G 2005/2006). De ønskes i kiosk (6stk), premieutdeling (4stk.) og rydding av søppel/flasker ol. (10stk).
I slutten av mars vil dugnadsansvarlig Jannicke Bakke ta kontakt med foreldrekontaktene på hvert enkelt lag, og etterspørre nødvendig hjelp som nevnt overfor. Når dugnadsoppsettet er klart, senest én uke før cupen, vil det bli sendt ut til foreldrekontakter/trenere. De vil videreformidle vaktlistene til dem som er satt opp på dugnad fra hvert enkelt lag.
På forhånd tusen takk for hjelpa. Det er veldig moro hvis vi gjennom et godt samarbeid, og samhold, kan få til et nytt fint arrangement for barna og oss selv!
Hilsen Cup-komiteen
Turneringsleder Hilde Bjorå
«Alt-mulig-mann» Geir Daasvatn
Påmeldingsansvarlig Siv Høiland
Kiosk-ansvarlig Atle Hodne
Komite-medlem/speaker Jon Gunnar Kjetså
Kommentarer
Logg inn for å skrive en kommentar.